סמל נועה לזר בת ה-18 היא הלוחמת שנהרגה בפיגוע בשועפאט

בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר 2 Comment on סמל נועה לזר בת ה-18 היא הלוחמת שנהרגה בפיגוע בשועפאט

במהלך הלילה לקחו "גדודי חללי אל-אקצא" אחריות לפיגוע. במקביל עצרה המשטרה עד כה שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, תושבי בית חנינא, מ.פ שועפאט וענאתא בשנות ה-20 לחייהם

צילום: דוברות המשטרה
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיגוע במחנה הפליטים שועפאט: דובר צה"ל מעדכן הבוקר (ראשון) כי סמל נועה לזר ז"ל היא הלוחמת שנהרגה אתמול (מוצ"ש) במהלך פיגוע הירי במחסום שועפאט. סמל נועה לזר ז"ל בת 18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. נועה לזר ז״ל הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה. דובר צה"ל מסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

במרכז הרפואי הדסה אתמול כי אל חדר הטראומה בהדסה הר הצופים פונו שני פצועים מפיגוע הירי באזור שועפאט. בחור בן 30 במצב קשה עם פגיעת ירי בראש, הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם לניתוח נוירוכירורגי – וחיילת בת 19 במצב אנוש אשר למרבה הצער, לאחר מאמצי החייאה נאלצו הצוותים לקבוע את מותה.

הבוקר עדכנו בהדסה כי הבחור בן ה-30 אשר נפצע אתמול באורח קשה באירוע הירי באזור שועפאט, עבר במהלך הלילה ניתוח על ידי צוות נוירוכירורגי בהדסה עין כרם. הבוקר מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מורדם ומונשם. מצבו מוסיף להיות קשה.

במהלך הלילה לקחו "גדודי חללי אל-אקצא" – הזרוע הצבאית של הפת"ח – אחריות לפיגוע. במקביל עצרה המשטרה עד כה שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, תושבי בית חנינא, מ.פ שועפאט וענאתא בשנות ה-20 לחייהם.

כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת, שב״כ וכוחות צה״ל, ממשיכים לפעול במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו.

כזכור, בשעה 21:10 הגיע רכב ממחנה הפליטים שועפאט לכיוון המחסום בכניסה למקום, ממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. מיד לאחר הפיגוע המחבל נמלט מהמקום רגלית לכיוון מחנה הפליטים והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. לוחמי מג״ב שהיו במעבר השיבו לעבר המחבל בירי.

כתוצאה מפיגוע הירי במחסום נפגעה אשה באורח אנוש. מאבטח אזרחי שפעל במעבר נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו שני לוחמי מג״ב נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

לאחר הפיגוע הוזעקו כוחות משטרה ומג״ב למקום בפיקוד מפקד מחוז ירושלים והתחילו בסריקות ופעולות נוספות בזירה ובאזור. בהמשך הגיעו לזירה השר לבט״פ ומפכ״ל המשטרה וקיימו הערכת מצב יחד עם ממ״ז ירושלים, מפקד מג״ב, מפקדים וכוחות הביטחון.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "אני שולח את תנחומיי למשפחת הלוחמת שנרצחה בידי בן עוולה ואיחולי החלמה למאבטח, שנפגעו במחנה הפליטים שועפאט. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון והמשטרה, שההקרבה, הנחישות והמסירות שלהם, כל יום, כל שבת וכל חג, מסביב לשעון, הם אלה שמאפשרים לנו חיים בשקט ובביטחון".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לפיגוע אמש: "פיגוע חמור במעבר שועפט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי אות מת".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "צער עמוק על נפילתה של לוחמת צה״ל סמל נועה לזר בפיגוע במעבר שועפט. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. ‏המאבק בטרור יימשך בכל הגזרות ובכל העוצמה הנדרשת. נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו".

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר כי "הטרור משתולל ביהודה ושומרון ובירושלים, הטרור החקלאי הלאומני מכה בצפון ובדרום וממול ממשלה רופסת, חלשה, שלא מצליחה להילחם בטרור. ‏אני מתפלל לרפואת הפצועים ומחזק את כוחות הביטחון. את הטרור מנצחים רק ביד קשה ונחושה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה מחכים
    להרוס מיד את הבתים ולגרש את כל המשפחות
    שלהם מיד
    ולא לבזבז זמן וכסף על בית משפט ושופטים ואבטחה
    ואח"כ ישב בבית סוהר עם פלפונים וטלויזיה וארוחות
    רוצחים כאלה צריך להרוג אותם עוד בבתים שלהם
    ולגרש את כל המשפחה לעזה

    1. אני בעד שימתו על המקום , ויגרשו את כל המשפחות שלהם מישראל ….